Tuesday 23 December 2014

Projek Flower Box - Tanam bunga dalam kotak, gantung ke dinding.

Bila baca majalah berkebun, mesti ada idea flower box macam di bawah ni:


 



Petang semalam, saya luangkan masa untuk buat flower box ni. Belakang rumah saya ni banyak kayu-kayu terpakai yang masih elok. Sayang kalau tak digunakan.







Sempat buat 2 kotak saja. Flower box ni bagus sebab kalau tak mahu tanam terus ke dalam kotak pun tak mengapa. Anda boleh susun saja pasu-pasu di dalamnya. Dengan cara ini, anda boleh sentiasa tukar jenis bunga mengikut kegemaran anda.

Saya masih berkira-kira samada nak cat kotak ni atau tak. Sejujurnya saya suka rupanya yang rustik. Mungkin saya hanya akan licinkan dengan kertas pasir dan sapu minyak kayu untuk perlindungan. Saya tak mahu kotak-kotak ni nampak terlalu berkilat. Hilang kecantikan semulajadi kayu tu nanti.

Tak sabar nak siapkan dan gantung ke dinding. nanti saya update perkembangan flower box  ni dalam entri yang lain.

0 komen:

Post a Comment